Overal toegang tot je gegevens

De beschikbaarheid van bedrijfstoepassingen en informatie is niet langer voorbehouden aan één locatie. Deze toepassingen dienen tegenwoordig overal toegankelijk te zijn via laptop, tablet of smartphone. Of het nu op kantoor is, de online werkplek, thuis of in de trein: gebruikers verwachten dat ze overal en altijd toegang hebben tot hun e-mail, CRM systemen en andere processen, applicaties almede aanverwante informatie.

Behoefte aan slimme IT oplossingen

Slimme IT oplossingen die hier invulling aan geven is iets waar we allemaal behoefte aan hebben, maar helaas zien we nog steeds dat de focus in het beheer van veel IT infrastructuren nog te veel is gericht op de verschillende componenten. De aandacht ligt vooral bij het onderhouden van het netwerk of server uptime en te weinig bij de gebruiker die kiest voor een online werkplek en vraagt om feilloos functionerende applicaties en een snelle informatie-uitwisseling.

Optimaliseren IT beschikbaarheid

Het optimaliseren van de IT beschikbaarheid is dus meer dan het optimaliseren van alle losse componenten. Het gaat om de integratie van deze componenten en het smeden van een geheel dat meer waarde biedt dan een simpele optelsom van alle onderdelen. Om dit voor elkaar te krijgen en om van elke online werkplek een volwaardige en productieve oplossing te maken, kiezen steeds meer organisaties voor het outsourcen van deze problematiek.

Niet alleen vanwege de kennis en kunde die aanwezig is bij gevestigde IT bedrijven kiest men voor outsourcen, ook het gemak en het gevoel van vrijheid spelen een belangrijke rol in deze overweging. Want voor menig eindgebruiker is automatisering een hoofdpijndossier, terwijl het juist van toegevoegde waarde moet zijn en een tool om de dagelijkse werkzaamheden uit te voeren. Outsourcen betekent dat u geen last heeft van technische problemen waar gebruikers van de online werkplek mee te maken kunnen krijgen. Een server die crasht? Geen probleem. De leverancier van de online werkplek zorgt ervoor dat een andere server de taken overneemt zodat u ongestoord kan doorwerken.

Bovendien hoeft u zich met een online werkplek geen zorgen te maken over het verliezen van gegevens, want er wordt altijd automatisch een back-up gemaakt in de cloud. Wel zo handig voor mensen die niet aan een bureau zijn gebonden en die behoefte hebben aan een systeem waarmee hun gegevens veilig zijn. Want als er iets gebeurt, wil je zo snel mogelijk kunnen doorwerken en via de cloud krijgen ze hun gegevens weer snel in bezit.

Back-up in the Cloud

Zo’n back-up in de cloud is op grotere schaal vooral interessant voor kleine bedrijven omdat ondernemers in het mkb geen tijd en geld hebben om zelf te zorgen voor een veiligheidsplan. Met andere woorden: als er iets gebeurt, moeten zij er zelf voor zorgen dat hun IT weer op orde komt. Gelukkig hoeft een online werkplek met alle faciliteiten geen grote investeringen te vergen. Veel aanbieders hanteren een prijs per gebruiker, zodat alleen wordt betaald voor wat u afneemt. Op deze manier beschikt u op een voordelige manier altijd over uw data, zelfs als uw computer crasht of wordt gestolen. Bovendien hoeft u geen software te installeren en hoeft u dus niet bang te zijn dat belangrijke bedrijfsinformatie in verkeerde handen valt.

Auteur: Sjoerd van Barneveld, marketing & communicatie manager bij CSN Groep B.V.

Meer informatie

Wilt u meer weten over onze diensten en/of oplossingen? Stuur dan een e-mail naar info@csngroep.nl of bel 033 434 50 35. Of klik hier voor onze contactpagina en het contactformulier>>.